Sunday, February 6, 2011

Nasi Arab Damsyik!!! Ya Habibi..!!!

- Alhamdulillah sampai jugak aku akhirnya kat sini,dah lama sebenarnya nak singgah tapi tulah sibuk kot!hehe..hari2 lalu tapi manjang penuh je tempat sampai nak parking pun susah,setahu aku dulu pada asalnya kedai makan biasa je,tapi mungkin kelainan yang dicari sampai aku pun nak makan kat sini..tapi memang lain pun dari kedai makan biasa yang kita selalu makan kat luar sana,bagi akula tak tahula korang tapi sama kot sebab aku orang korang pun sama,orang!!ngeee..maksud aku yang bese2 tu macam makan kat KFC ke,PIZZA ke,KOPITIAM ke,MAMAK ke,TOMYAM ke,STEAMBOAT ke,sekali-sekala try plak ubah selera kat sini,jauh tu datang dari Arab..


















- Dari apa yang owner kedai tu bagi tahu kat aku,semua barang yang ada dalam kedai yang bertemakan Arab datangnya dari negara Arab yang sememangnya diimport khas,termasuklah material yang digunakan dalam masakan,daripada nasi sampaila rempah ratus,original from Arab,mungkin faktor nilah yang memberikan kelainan berbanding dengan kedai makan yang lain,harga pun cun!dan kalau makan set untuk 3 orang jangan risau kalau tak abih bleh tapau!banyak tuuu..sedap tak payah cakap!hehe..so bile lagi nak try,yang aku cite2 ni dah tentula kat area Negeri Sembilan,Senawang berdekatan dengan Taman Rashidah Utama dalam previous entri yang aku pernah ceritakan,jalan yang sama nak pegi Stadium Paroi..kat tempat korang tryla riki nasi Arab ni kot2 ade...=)








No comments:

Post a Comment